Vezetői kérdésekre a válasz

Oszd meg ezt az esettanulmányt

Share on facebook

Tisztelt Áruházvezetők

Ezúton szeretnénk megköszönni a rengeteg telefonhívást, és a személyes találkozókat is.

 Igazán eredményesnek értékelhetjük az elmúlt napeseményeit.

 Rengeteg kérdést, megoldási javaslatot, tanácsot kaptunk, melyeket köszönünk, kiértékeljük és beépítjük a napi tevékenységinkbe.

KDFSZ

 Köszönjük azon bátor áruház vezetőknek, akik már letétbe helyezték az azonnali felmondásukat, nálunk, mi a mai napon továbbítjuk a szakszervezet jogi képviselőjének a letétbe helyezéshez.

 A teljesség igénye nélkül egy pár kérdésre-e levélben is reagálunk, hogy mindenki számára tiszta és világos legyen a cél, és a kommunikáció.

 

Kérdések: 

  • Hogyan biztosítja a KDFSZ az anonimitást, mert ha belépek akkor a Nexonból rögtön listát tud a munkáltató készíteni?

 

Igen, tudnak listát készíteni, de ezt elkerülvén, nem adjuk le a belépési nyilatkozatotokat a munkáltatónak, hanem közjegyzővel hitelesítetjük, a tagdíjfizetést pedig az egyéni számládról tudod átutalással intézni.

 

  • Miért nem szervezünk rögtön sztrájkot vagy demonstrációt?

 

A KDFSZ a fokozatosság elvében hisz és gondolkodik. Nem a felfordulás, hőbörgés, károkozás a cél, hanem a konstruktív megoldások, hogy elviselhetővé tegyük a mindennapjaitokat, a munkakörülményeiteket, az életeteket a munkahelyen. A radikális megoldásokban nem hiszünk, bár ránk sütötte a munkáltató ezt a bélyeget, de a szakszervezet megalkuvás nélküli érdekérvényesítést alkalmaz. Ezt nem radikalizmusnak, hanem határozott fellépésként értékeljük. Természetesen mi a közösség igényeit, a törvényeket szem előtt tartva és betartva a nyomásgyakorlásra nyitottak vagyunk, de csak abban az esetben, ha a tárgyaló asztalnál patthelyzet alakul ki. Azt úgy értékeljük, hogy a munkáltató nem ad más lehetőséget a számunkra a „házon belüli” megoldásokra.

 

 

  • Csak a döntéshozó vezetőkkel tárgyal a szakszervezet?

 

Nem, a szakszervezet minden felsővezetőt tárgyaló partnernek tekint mindaddig a pillanatig, míg azt nem érzékeljük, hogy hatalmi arroganciát vagy üres semmitmondó populista szócséplést nem próbálnak alkalmazni velünk szemben, és rajtunk keresztül veletek.             A partneri, kétoldalú, egyenes, őszinte párbeszédre mindig nyitottak voltunk, és leszünk, legyen az a vezető közvetlenül vagy közvetve döntéshozó beosztásban a vállalatnál.

 

  • Meddig lehet letétbe helyezni a felmondást?

 

Nincs időkorlátja a letétbe helyezésnek. Mivel ilyen hatalmas az érdeklődés és a mozgolódás a benneteket érintő probléma kezelésében, mi megkereséssel fogunk élni a vállalat felsővezetői felé és kezdeményezünk az általatok felvetett problémákról egy egyeztetést.

Szeretnénk teljesíthető megoldási javaslatokkal is előállni a munkáltatónak, ezért nyugodtan bombázzatok bennünket a javaslataitokkal. A kérésünk az, hogy ne a valóságtól elrugaszkodó fellegekben járó kérések legyenek, hanem amit a mindennapjaitokban láttok, ami a kiegyensúlyozott működéshez elengedhetetlen a számotokra.

 

  • Mikor kell tömegesen felmondani, erre mi a forgatókönyv?

 

Tegyük tisztába a kérdést. NEM KELL, hanem ez egy opcionális lehetőség. Mindenkinek szuverén joga eldönteni, hogy felmond-e, ezzel is demonstrálva a probléma súlyát, vagy kivár és meglátja, hogy milyen eredményeket ér el a szakszervezet. Nem kötelezünk senkit semmire. Az időpontot TI fogjátok meghatározni közösen.

 

  • Hogyan intézi a KDFSZ a Budaörsi központból azon ÁV-k hazaszállítását akik leadják az autót?

 

Abban az esetben, ha ez bekövetkezne, a létszám nagyságától függően taxit vagy akár buszt vagy buszokat rendel a szakszervezet és mindenkit hazajuttatunk.

 

ÉS egy pár kérdésre a válasz, ami a Szakszervezet működését és vezetőit érinti……..

 

  • A KDFSZ más vállalatnál is jelen van-e vagy csak a Tesco-nál?

 

Igen, a szakszervezet más vállalatoknál is jelen van a kereskedelemben, sőt egyre nagyobb az igény a munkavállalók részéről, mert mindenhol vannak problémák nem csak a Tesco-nál.

 

  • A KDFSZ vezetői miért vállalják fel akár a konfrontatív helyzeteket is a munkáltatóval?

 

Hiszünk abban, hogy, valakinek (és nem a személy fontos) mindig lennie kell annyira (őrültnek, exibicionistának) bátornak, hogy az élére álljon egy adott közösség problémái szócsövének. A konfrontatív helyzet csak abban az esetben alakulhat ki, ha nem kezelnek partnerként minket.

 

Nem hiszünk abban, hogy a hallgatás és a sunnyogás eredményre vezethet.

Mint a példa és a rendszerváltás óta eltelt idő is bizonyítja, munkavállalói társadalmat még kiszolgáltatóbbá teszi a munkáltatóknak a sunnyogás, ezért vannak ezek az óriási problémák a munkavállalói társadalomban.

 

  • Nem féltek, mert az ÁV-kat megszólítottátok kirúgják a két Tesco-s embereteket?

 

Nem, nem félünk, hiszünk a vállalat józan ítélő képességében, hogy azért nem lehet kirúgni, eltávolítani vagy az ember megsemmisítésére törekedni, mert, mert szólni egy közösség nevében és felhívja a figyelmet a problémára. Lehet, hogy nem tetszik a munkáltatónak, de azt gondoljuk nekik ezek a szakszervezeti találkozók jó alap arra, hogy a valósággal találkozzanak (ha akarnak) mert higgyétek el, nem minden információval rendelkeznek, hogy milyen egyedi esetek vannak a vállalatnál.

 

Örülünk, hogy őszinték és nyitottak vagytok irányunkba, elmeritek mondani a problémáitokat. higgyetek magatokban, és a közösség erejében.

Várjuk minden Áruház vezető jelentkezését, akivel még telefonon nem beszéltünk.

 

 

 

Kelt: Érd , 2017. május 25.

Üdvözlettel:

 

KDFSZ vezetősége

Segítségre van szükséged?

Irj nekünk, mi segítünk!