Két bolttal küzd a Tesco a vasárnapi zárva tartás ellen: bár a jogszabály változásakor, majd (a világörökségi területekre) kiterjesztése után úgy tűnt, egyetlen üzletük sem lesz nyitva, az áruházlánc konkurenseihez hasonló taktikával próbálkozik.
Shell benzinkutaknál működő Expressz üzletekkel veszi fel a harcot a Tesco a vasárnapi zárva tartás ellen.
Jelenleg két Tesco Expressz üzlet van, amelyet a Shell nyitott és üzemeltet két töltőállomásán – az egyik a budaörsi áruháznál, a másik pedig a Haller utcánál lévő Shell töltőállomáson – tudta meg a Pénzcentrum az áruházlánc sajtóosztályától.
Mindkét üzletnek a Tesco a fő beszállítója. A Tesco Expressz üzletek március végén nyíltak, és vasárnap is nyitva tartanak a töltőállomások szokásos nyitva tartása szerint.
Ezeken az üzleteken kívül nincs nyitva más Tesco áruház vasárnap – tehát a 222-ből 220 továbbra is zárva tart.
Az áruházlánc egyébként folyamatosan gyűjti és értékeli a tapasztalatokat. Mint azt lapunknak elmondták, nyilvánvaló, hogy vasárnap az előre nem tervezett, sürgős vásárlások esetében a benzinkutak szerepe felértékelődött, elsősorban a környéken lakók, illetve az autóval arra közlekedők számára. A Shell benzinkutaknál működő Tesco Expresszek számának esetleges bővítéséről csak átfogó üzleti elemzés után döntenek majd az elkövetkező hónapokban.
Tapasztalataink szerint a Haller utcai (Budapest IX. kerület) boltban szombat éjszaka voltak vásárlók: az árukészlet hasonlított bármely környékbeli kisboltra, sok saját márkás, akciós termékkel, a non-stop boltokhoz képest alacsonyabb árakkal. A szabályozásnak megfelelően az éjszakai órákban alkoholt nem lehetett vásárolni.
Egyre több a bolt a benzinkúton
A konkurensek is látnak potenciált a benzinkúti értékesítésben, sőt, mondhatjuk, hogy a vasárnapi zárva tartás nyertesei a hét utolsó napján is nyitva tartó benzinkutak, különösen azok, amelyek sűrűn lakott területeken, belvárosokban vannak.
A SPAR egy hónapja azt közölte, tovább bővítette termékeinek elérhetőségét az OMV kutakon. Az új töltőállomás shop koncepciót a SPAR express embléma jelzi a vásárlóknak. Ez idáig 20 OMV shop újult meg, és az év végéig ezt még továbbiak követik.
A MOL-nál a vasárnapi szabály bevezetése után 170 helyen nagyjából száz új termékkel bővült a kínálat, megjelentek az alapvető élelmiszerek, a hálózat harmadában pedig van pékáru is. A MOL kiskereskedelmi ügyvezető igazgatója Lars Höglund az Indexnek elmondta, az elmúlt két hónapban nemcsak több lett a vásárló, de egy egészen új vevői réteg is megjelent a kutakon.
Ráadásul még egy lépést tesz azért a cég, hogy becsalja a vevőket: önálló márkát indítanak Fresh Corner néven. A cél az lenne, hogy ezekben a boltokban akár a mindennapi bevásárlást is el lehessen intézni a szokásos kisbolti árakon. Az új MOL-üzleteket először tíz kúton tesztelik, ha pedig bejön, átalakítják a benzinkutak jelentős részét.
forrás: penzcentrum.hu