Hiába vonták vissza a boltzárat, a fogyasztók már alkalmazkodtak hozzá a Mastercard szerint.
A boltzárat még tavaly márciusban vezették be, azelőtt a heti kártyás vásárlások értékének átlagosan 11 százalékát költötték el vasárnap a magyarok, a bevezetést követően ez alig 4 százalékra apadt. Most azonban, hogy ismét tudnánk vasárnap intézni a nagybevásárlást, a fogyasztók úgy tűnik, már túltették magukat a hétvégi bevásárlásokon – hiába törölték el ugyanis a boltzárat, a kártyás fizetések most sem érik el a bevezetés előtti arányt, ezt közölte a Mastercard a Privátbankár.hu-val.
A jókora zuhanás egyik magyarázata ugyanis az, hogy míg a boltzár alatt a kártyaelfogadó hiper- és szupermarketek, valamint a diszkontáruházak zárva voltak, a kisboltok zöménél nem lehet kártyával fizetni. Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója szerint ugyanakkor van még egy magyarázat: csökkent a hétvégi „élménybevásárlások” jelentősége a családoknál, így az egyszeri nagycsaládos bevásárlást már elosztják a hétköznapokra.
Mindez történt annak ellenére, hogy a kiskereskedelmi forgalom mellett a kártyahasználat és a mobilfizetés is erősödött az országban, épp most írtak ki támogatási pályázatot bankkártya terminálok kihelyezésére.
forrás: privatbankar.hu