Az elmúlt négy évben drasztikusan bővült Magyarországon a kiskereskedelmi forgalom, a lakosság egyre többet költ az üzletekben, a jelentős növekedés elsődleges haszonélvezői jellemzően a multinacionális áruházláncok.
Semmi nem indokolja, hogy ne tegyenek eleget a munkavállalók kéréseinek, akik így élhetőbb, megfelelő foglalkoztatási körülmények között, tisztességes bérezéssel termelnék tovább a hasznot a vállalatnak – jelentette ki a Magyar Időknek a Tescónál kialakult sztrájkhelyzet kapcsán a Miniszterelnökség kereskedelempolitikáért felelős miniszteri biztosa.
Szatmáry Kristóf felidézte, a kormány kereskedelempolitikájának középpontjában mindig is a munkavállalók és a fogyasztók érdekei álltak, kevésbé a piacot uraló, profitorientált multicégek szempontjai. Emlékeztetett, tavasszal felmerültek olyan minisztériumi javaslatok, amelyek a nagy tömegeket kiszolgáló áruházakban jellemző létszámhiány orvoslására, a szakképzettek pótlására, továbbá a fogyasztók minőségibb kiszolgálására irányultak, ezek a felvetések akkor nem kerültek az Országgyűlés elé.
Mint mondta, most azonban látható, hogy maguk az érintettek szélsőséges eszközökkel jelzik a problémákat, a Tesco-sztrájk a multiláncok magyarországi történetében az első ilyen jellegű megmozdulás. – Javasoljuk, hogy állapodjanak meg egymással a munkáltató és a szakszervezetek, ehhez a vállalat gáláns ajánlatára lehet szükség. Ezzel együtt az is látszik a történtekből, hogy a közeljövőben indokolttá válhat a piaci állapotok általános felülvizsgálata – jegyezte meg a miniszteri biztos.
forrás: magyaridok.hu