Korkedvezményes nyugdíj megszűnése

Oszd meg ezt az esettanulmányt

Share on facebook

A VKF munkavállalói oldalának javaslata a korkedvezményes nyugdíj megszűnését követő helyzet rendezésére

(Foglalkoztatói Egészségvédelmi Ellátás programja)

I. A jelenlegi helyzet

2014. december 31-ével megszűnt a munkáltatók 13%-os korkedvezmény 1 biztosítási járulékfizetési kötelezettsége. Ezzel együtt előállt az a helyzet, hogy 2015. január 1-től már nincs lehetőség korkedvezmény, illetve korhatár előtti ellátás további megszerzésére.

PDF formátum megnyitása

 
KDFSZ SzakszervezetFigyelembe véve, hogy a további jogosultságszerzés lehetőségének megszüntetésekor a törvényalkotó nem gondoskodott az átmeneti szabályok megalkotásáról ezért a munkavállalói oldal javaslatának első fele ezzel a kérdéskörrel foglalkozik.

Ennél is nagyobb problémát jelent, hogy a korkedvezmény megszerzésének biztosítása helyébe nem lépett semmilyen más rendszer. Ez azért jelent különösen nagy problémát, mivel sajnálatos módon szép számmal léteznek jelenleg is olyan társadalmilag, vagy gazdaságilag nélkülözhetetlen tevékenységek melyek az emberi szervezet fokozott elhasználódásával járnak. Ennek megelőzése, a munkahelyi ártalom hatásának csökkentése és az esetleges munkaképesség romlás kezelése egy új – a munkavállalói védelem alapelvén alapuló – program létrehozását igényli.

Javaslatunk második része erre tesz kísérletet.

A Munkavállalói Oldal azt az álláspontot képviseli, hogy az emberi szervezet fokozott elhasználódásával járó munkát végző személyek többlet terhelését a jogalkotónak továbbra is kompenzálnia szükséges. Csökkenteni kell egyrészt a munkahelyi expozíció idejét, másrészt pedig az emberi szervezet regenerálódására is hangsúlyt kell fektetni. Végezetül biztosítani kell a munkaképtelenné váltak nyugdíjkorhatárig történő ellátását is.

 

 

  1. A régi rendszer lezárása, új rendszer indítása
  2. A korkedvezményes, töredék időtartamok elismerése

A korkedvezményes jogszerzés lehetősége 2014. december 31. napjával megszűnt. A megszűnés időpontjában azonban lényegében valamennyi jogosultnak töredék időtartama keletkezett, mely után korkedvezményben nem

részesült, hiszen a megszűnés időpontjában nem érte el a törvényben megkövetelt kerek időtartamot (10, 8, 6, 5, 4, 3 év). Ezen helyzet megoldásáról ugyanakkor a jogalkotó nem gondoskodott. Célszerű ezeket a töredék időtartamokat szerzett jogként kezelni, hiszen a munkavállalók fokozottan megterhelő munkakörülményei, valamint a korkedvezmény biztosítási járulék megfizetése is ezt indokolják.

Javasoljuk, hogy 2014. december 31. napjáig minden egyes naptári nap, melyen az érintett munkavállalónak munkaviszonya fennállt, és amely után korkedvezményben nem részesült, arányos mértékű korkedvezményt keletkeztessen. Azon munkavállalók esetében, akiknek az első korkedvezményes jogosultsági idő megszerzése a tört idő elvesztése miatt hiúsult meg (10/8/6), és kevesebb, mint 365 napjuk hiányzik, méltányossági alapon 100%-ként ismerjék el a szerzett idejüket. A további kedvezményes évek megszerzése esetében, akiknek a (5/4/3) jogosultsága eléréséhez kevesebb, mint 365 nap hiányzik, méltányossági alapon további fél év korkedvezmény elismerésére kerüljön sor.

  1. A szénkülfejtéses bányatérségben dolgozók helyzetének rendezése
  2. január 1-től a bányásznyugdíj megszüntetésével, ezeknél a dolgozóknál a bányásznyugdíj helyére nem került be más korábbi nyugdíjazási lehetőség, így elvesztették több évtizedes jogosultságukat és a kellő átmenetet sem biztosították számukra.

A szakmai nyugdíj helyébe lépő átmeneti bányászjáradékra szóló jogosultság eléréséhez szükséges, korábban harminc évben meghatározott szénkülfejtéses bányatérségben végzett munka után járó bányászkedvezményt biztosító szolgálati időt fokozatosan kétévenkénti emeléssel javasoljuk szabályozni úgy, hogy összességében az maximum 35 évre emelkedjen. Támogatás esetén el tudjuk fogadni, hogy a szabályozásba kerüljön be az 57. életév betöltésének követelménye is 2023-tól.

  1. Az átmenet folytonosságának biztosítása

Figyelembe véve, hogy az új rendszer beindulásáig eltelő jogszerzés nélküli idő, jelentős érdeksérelmet okozna azok számára, akik a régi és az új feltételrendszernek is eleget tesznek, ezért javasoljuk, hogy az új rendszer induló állományát azok képezzék, akik után 2014. december 31-én korkedvezmény biztosítási járulékfizetés történt.

III. Foglalkoztatói Egészségvédelmi Ellátás programja

  1. Az alapelvek meghatározása

Kiindulópontnak tekintjük, hogy az egészséges és biztonságos munkahelyek létrehozása és működtetése az alapvető cél. Ebben az optimális esetben természetesen nem lép fel olyan károsító tényező, mely veszélyeztetné a munkavállaló egészségét, illetve munkavégző képességét.

Tudomásul véve azonban, hogy a jelenlegi műszaki technológiák és gazdasági körülmények között ez nem valósítható meg 100%-ig minden munkahelyen, ezért még szükség van arra, hogy ezeknek a munkavállalóknak a védelmére speciális rendszert működtessünk.

Az egészségvédelem alapelvéből kiindulva, az új rendszer az egészségkárosodás elkerülésére és csökkentésére épül és nem annak anyagi, vagy más természetű kompenzációjára.

Figyelembe véve a műszaki technológia fejlődését nem lehet statikus rendszert létrehozni. Biztosítani kell, hogy egy adott foglalkozás egészségügyi protokoll alapján folyamatosan be lehessen kerülni a rendszerbe, de ez vonatkozik a kikerülésre is, beleértve az induló állományban lévőket is.

A gazdasági lehetőségek függvényében jelentősen különböznek egymástól az egyes munkahelyek /még ugyanazon munkakör esetén is/ ezért a rendszer alapja a korábbiakkal ellentétben nem a munkakör, hanem az egyedi konkrét munkahelynél fennálló munkafeltételek és munkakörülmények vizsgálata.

3

  1. Az érintett munkavállalók köre

2.1. A munkakör minősítés alapjai

A javaslat egyrészt kiterjed mindazon munkavállalókra, akik után 2014. december 31. napján korkedvezmény biztosítási járulékot fizettek, hiszen az ő esetükben az emberi szervezet fokozott elhasználódásának a ténye bizonyított. A fokozott fizikai, illetve pszichés megterhelés azonban egy adott üzemben, munkakörben időközben is változhat, így ez nem tekinthető önmagában szerzett jognak.

Ezen túlmenően szükséges annak a lehetőségét is megteremteni, hogy más munkavállalók is jogosultságot szerezhessenek. A fokozott megterhelést valamilyen hiteles eljárás keretében így fel kell mérni, illetve folyamatosan értékelni szükséges.

A munkahelyi kockázatok értékelésére a munkáltató az Mvt. 54.§-a alapján jelenleg is kötelezett. A munkáltatónak rendelkeznie kell ugyanis olyan kockázatértékeléssel, amelyben minőségileg, illetve szükség esetén mennyiségileg értékeli a munkavállalók egészségét és biztonságát veszélyeztető kockázatokat, különös tekintettel az alkalmazott munkaeszközökre, veszélyes anyagokra és keverékekre, a munkavállalókat érő terhelésekre (fizikai, pszichés stb.), valamint a munkahelyek kialakítására. A kockázatértékelés során a munkáltató azonosítja azokat a kockázatokat, melyek munkabalesetet, illetve egészségkárosodást okozhatnak. Az értékelési szempontrendszerét, ki kell terjeszteni a munkavállalót ért pszichés megterhelésekre (distressz) is.

Az értékelési szempontrendszert ki kell egészíteni a határértéken túlmutató objektíven fennálló stresszorok kumulatív hatásának bemutatásával is. A kockázatértékelés során a munkáltató az egészségvédelmi határértékkel szabályozott kóroki tényezők előfordulása esetén munkahigiénés vizsgálatokkal kell gondoskodjon az expozíció mértékének meghatározásáról. A munkáltató a kockázatértékelést, a kockázatkezelést és a megelőző intézkedések meghatározását – eltérő jogszabályi rendelkezés hiányában – a tevékenység megkezdése előtt, azt követően indokolt esetben, de legalább 3 évente köteles elvégezni.

Ezen kockázatértékelési eljárás alkalmas arra, hogy a munkavállalók fennálló jogosultságának további szükségességét, valamint a belépő új – 2014. december 31. napján korkedvezményre nem jogosult – munkavállalók jogosultságát értékelni lehessen. A jogszabályváltozás hatályba lépésekor a munkáltatók 3 hónapon belül kötelesek lennének valamennyi munkakör tekintetében az új kockázatértékelési eljárást lefolytatni, így valamennyi veszélyeztetett munkavállaló munkaköre kiértékelésre kerülne. A vizsgálatok ütemezésénél figyelembe kell venni a korábbi munkavédelmi kockázatértékelés során adott besorolást, a kockázati sorrendnek megfelelően kell lefolytatni a munkakörök vizsgálatát.

Az eljárás lefolytatásakor egyetértési jogot kell biztosítani, a munkavállalók valamely képviselője (szakszervezet, munkavédelmi képviselő (-bizottság), üzemi tanács, végső soron az érintettek választott képviselője) számára és lehetővé kell tenni, hogy jelen lehessen a munkaköri vizsgálatnál. Egyben a jogorvoslati lehetőséget is be kell építeni a rendszerbe.

2.2. Speciális kezelést igénylő munkavállalói csoportok

Ide tartoznak azok a munkavállalói csoportok, ahol a károsodás vagy a kockázat nem az adott munkahelyen működtetett munkakörhöz kötődnek, ezért esetükben a munkahelyen megvalósított munka- és egészségvédelmi intézkedésekkel nem küszöbölhető ki a károsodás. Emiatt indokolt, hogy ezek a munkavállalók vizsgálat nélkül a rendszer részévé váljanak.

2.2.1.
Ilyen csoport a megszakítás nélküli munkarendben dolgozó munkavállalók köre, akiknek a többletterhelése nem függ sem a végzett munkától, sem a konkrét munkahelyi körülményektől. Ebben az esetben egy olyan speciális károsító tényezővel állunk szemben, mely önmagában a munkarendtől adódik. Ezek a munkavállalók egyrészt társadalmi alapszükségleteket /pl. közművek működtetése/ elégítenek ki, másrészt az adott termelő berendezések optimális kihasználásához járulnak hozzá /pl. összeszerelő üzemek/, illetve technológiai okokból szükségszerű a folyamatos munkavégzésük /pl. fémkohászat/. Mindezeket figyelembe véve, ők munkarendjükből adódóan szükségszerűen alanyai a rendszernek, mivel esetükben a károsító tényező nem küszöbölhető ki sem technológiai, sem munkavédelmi fejlesztéssel.

2.2.2.

A munkarendhez hasonló speciális károsító tényezőnek tekinthető a föld alatt végzett munka.

2.2.3.

Fiziológiai mérések alátámasztják, hogy a szénkülfejtéses bányatérségben (bányagödör) fennálló rendkívüli munkakörülményeknek jelentős egészségkárosító következményei vannak, korábban éppen ez alapozta meg az ott dolgozók bányásznyugdíjra való jogosultságát. Ez indokolttá teszi, hogy az új rendszerben is, a föld alatt dolgozó bányászokkal azonos kategóriába kerüljenek.

2.2.4.

Az ionizáló sugárzás veszélyének kitett munkavállalók esetében egy potenciális, és bekövetkezése esetén nagyon súlyos károsodás vállalásáról van szó. Emiatt ezen munkavállalók is az előbbiekhez hasonló elbírálást igényelnek.

2.2.5.
A tevékenység jellege alapján ítélhető meg az egyes előadó-művészeti tevékenységet folytatók egészségkárosodása, és ez által a munkakör betöltésére, illetve a feladat ellátására való alkalmasságuk problémája. Az érintett előadó- művészek (táncosok, énekesek, fúvószenészek, artisták) az átlagosnál nagyobb koncentrációt igénylő feladatok miatt jelentkező pszichés teher mellett, jellemzően olyan fokozott fizikai igénybevételnek vannak kitéve, amelynek következtében testük, szervezetük az átlagosnál gyorsabban használódik el, és egy idő után (ezt a korábbi szabályozás jellemzően huszonöt év előadó-művészeti tevékenység folytatásában határozta meg) önhibájukon kívül részben, vagy egészében nem képesek megfelelő színvonalú művészi teljesítményre. Emellett az e tevékenységekben történő foglalkoztatásnak, illetve annak folytatásának olyan esztétikai akadályai is vannak, bizonyos életkor elérése után, ami miatt a

5

művészeti szolgáltatás közönség számára sem vonzó (például ha a nézők többségében 55-65 éves artistákat vagy táncosokat, idős művészeket látnak a színpadon).

2.2.6.

Speciális károsító tényezőnek tekinthető az egészségügyben, a betegágy mellett és a közvetlen betegellátásban dolgozók által (ide sorolhatók még a mentődolgozók és a szociális terület dolgozóinak egy része is) végzett munka. Ezen területeken a dolgozók fizikai és pszichikai terhelése indokolttá teszi az évenkénti személyi kockázatfelmérés szükségességét (Mvt. 54§ szerint jelenleg is kötelező a munkahelyi kockázat értékelése). Az foglalkozás-egészségügyi
vizsgálatoknak nemcsak a fizikai, hanem a pszichikai állapotra is kiemelt figyelmet kell fordítania a megszakítás nélküli, folyamatos munkarendben dolgozók esetében.

6

  1. Munkáltatók egészségvédelmi, prevenciós kötelezettségei

3.1. A szükséges változások köre

Tekintettel arra, hogy a cél a munkahelyi expozíciós időnek a csökkentése, valamint a munkavállalói regenerálódás lehetőségének a megteremtése, így a Munka Törvénykönyvének a munkaidőre, valamint a pihenőidőre vonatkozó szabályaihoz is hozzá kell nyúlni. Ezen túlmenően a regenerálódás biztosítására pótlólagos munkáltatói kötelezettség beiktatását is javasoljuk.

Fokozottan megterhelő munkakörülmények –

Rövidebb teljes munkaidő
Rendkívüli munkavégzés korlátozása
Pótszabadság
Munkaközi szünet
Rehabilitáció támogatása

3.2. Az expozíciós idő csökkentése

3.2.1. Rövidebb teljes munkaidő

A teljes napi munkaidő 8 óra (általános teljes napi munkaidő). Munkaviszonyra vonatkozó szabály vagy a felek megállapodása az általános teljes napi munkaidő helyett rövidebb teljes napi munkaidőt is megállapíthatnak. Az expozíciós időnek csökkentése okán szükségesnek látjuk az érintett munkakörökben a rövidebb, napi 7 órás teljes munkaidőt bevezetni. A rövidebb teljes munkaidő szabályait célszerű az Mt. 58. pontjába („Az egyes munkavállalói csoportokra vonatkozó különös rendelkezések”) beilleszteni.

3.2.2. A rendkívüli munkavégzés korlátozása

Az expozíció idejének további csökkentése céljából a munkával töltött napi munkaidő felső korlátját is limitálni szükséges. Az emberi szervezet fokozott elhasználódásával járó munkakörben foglalkoztatott munkavállaló teljes napi munkaideje, valamint a beosztás szerinti napi munkaideje így legfeljebb 7 órában határozandó meg. Ebből következően szükséges, hogy a rendkívüli munkaidő ezen felül ne legyen elrendelhető (Mt.107-109.§§), illetve a munkavállaló beosztás szerinti napi munkaidején kívül rendelkezésre állásra ne legyen kötelezhető (Mt.110-112.§§). A rendkívüli munkavégzésre vonatkozó szabályokat szintén célszerű az Mt. 58. pontjába („Az egyes munkavállalói csoportokra vonatkozó különös rendelkezések”) beilleszteni.

3.3. A regenerálódás biztosítása

3.3.1. Pótszabadság

A munkavállalónak a munkában töltött idő alapján minden naptári évben szabadság jár, mely alap- és pótszabadságból áll. Az alapszabadság mértéke 20 munkanap. Pótszabadság jár többek között az életkor alapján, a gyermekek számának a függvényében, a fiatal munkavállalóknak, bizonyos körben az egészségkárosodott, illetve fogyatékos személyeknek, valamint a föld alatt állandó jelleggel vagy az ionizáló sugárzásnak kitett munkahelyen naponta legalább 3 órát dolgozóknak. Az emberi szervezet fokozott elhasználódásával járó munkakörökben indokolt a többi pótszabadság mértékéhez illeszkedő 5 munkanap éves pótszabadság bevezetése, mely a regenerálódást szolgálná.

3.3.2. A munkaközi szünet a munkaidő része

A munkaközi szünet a készenléti jellegű munkakört kivéve nem a munkaidő része. Tekintettel azonban arra, hogy az expozíció csökkentése, valamint a regenerálódás biztosítása az érintett munkakörökkel összefüggésben jogszerű szempontok, így szükséges a munkaidő fogalmát kibővíteni. A készenléti jellegű munkakörökben, és a szervezet fokozott igénybevételével járó munkakörökben foglalkoztatott munkavállaló esetében a munkaközi szünet a munkaidő részének minősüljön.

3.3.3. Rehabilitáció támogatása

A munkáltató köteles az emberi szervezet fokozott elhasználódásával járó munkakörben dolgozó munkavállaló rehabilitációs célú pihenését, üdülését biztosítani. Ennek mértéke évente 5 munkanap, mely nem azonos az 5 munkanap pótszabadsággal. A munkáltató a rehabilitációs célú pihenés, üdülés költségeit, évente legalább a mindenkori minimálbérnek megfelelő mértékben köteles viselni, biztosítva ezzel a károsodás jellegének megfelelő rehabilitációt. A rehabilitációs célú pihenés, üdülés a munkaidő része, melyet a munkaidő beosztás alapján a munkáltató köteles biztosítani, a munkavállaló pedig köteles igénybe venni.

  1. Munkáltatók hozzájárulási kötelezettsége

Az új programnak ki kell terjedni azoknak az eseteknek a kezelésére is, amikor a munkavállaló munkaegészségügyi okokból már nem foglalkoztatható tovább az eredeti munkakörében. Ebben az esetben, ha a munkavállaló az adott munkáltatónál legalább 15 évet eltöltött a minősített munkakörben, akkor a munkáltató köteles akár átképzést is igénybe véve, más munkakört felajánlani a munkavállalónak. Ennek során biztosítani kell számára korábbi jövedelmének legalább 80%-át.

Előfordulhat, hogy egészségügyi és / vagy munkaerő piaci okból, a munkavállaló már sem saját vállalatánál, sem más munkahelyen nem tud elhelyezkedni. Ezeket az eseteket a mindenkori munkáltatók kötelesek finanszírozni, egy pénzalap létrehozásával, vagy egy biztosításon keresztül. A továbbiakban a két lehetőséget alternatívaként szerepeltetjük.

4.1. Munkavállaló védelmi alap

A szükséges átképzések illetve a nyugdíjkorhatárig fellépő ellátás költségeit szét kell osztani azon munkáltatók között, akik a munkavállalót, annak munkaerő piaci pályája alatt „minősített” munkakörben foglalkoztatták. Ennek eszköze pedig egy elkülönített – az állam által kezelt – alap lehetne. (A rendszer elveinek elfogadása esetén, próbaszámításokat kell végezni, mely alapján további tárgyalások során kell tisztázni az alapba történő befizetés mértékét, illetve az onnan kapható ellátást, figyelembe véve a befizetés és az ellátás időtartamát is). Ebbe az alapba folyamatosan fizetnének a munkáltatók egy központilag meghatározott mértékű hozzájárulást és ez fedezné az átképzések illetve az ellátások költségét. Az alap irányítását egy háromoldalú testület végezné. Az alap működtetése során, átképzésre akkor kerülhetne sor, ha egy konkrét munkáltató vállalja az átképzett munkavállaló megfelelő ideig történő továbbfoglalkoztatottságát. Ennek indokoltságáról, egy kérelem alapján, az alap működtetői döntenek. Az ellátás folyósítására csak abban az esetben kerülhetne sor, ha nincs munkaerőpiaci esélye a munkavállaló továbbfoglalkoztatásának (ennek oka lehet az is, hogy az átképzés után sem éri el a munkavállaló teljesítőképessége a munkakör ellátásához szükséges követelményszintet), vagy olyan kevés idő van hátra a nyugdíjkorhatárig, hogy az átképzés költségei aránytalanul meghaladják az ellátás költségeit.

4.2. Biztosítási alapú ellátás

Azon munkavállalók részére, akik a „minősített munkakör” betöltésére egészségügyileg alkalmatlanná válnak, illetve a korábbi munkáltatójuk más munkakörben tovább nem tudja őket foglalkoztatni, akkor nyújthat segítséget a biztosítás formában történő védelem. A munkáltató a korábbi 13%-os korkedvezményes járulékfizetést alapként felhasználva a munkavállalókra (biztosított) járadékbiztosítást köt egyfajta vállalati gondoskodásként. A biztosítási konstrukciónak alkalmasnak kell lennie, hogy támogassa az orvosi – meghatározott körben pályaalkalmassági – vizsgálaton alkalmatlanná vált munkavállalókat az újrakezdésben, vagy a nyugdíjkorhatár elérésig ez meghatározott összeggel havonta kiegészítse a megélhetés havi költségeit járadék formájában. Az igényelt szolgáltatás esetében biztosítási esemény a munkavállaló foglalkozás-egészségügyi alkalmatlansága vagy a munkavállaló halála. A biztosítási szolgáltatás igénybe vehető legyen egy összegben járadékfizetésként a szolgáltatás időpontjában hatályos nyugdíjkor eléréséig. A járadékfizetés tartama, vagy nyugdíjkorhatár elérésig, a nyugdíjba vonulásával bezáróan tart. A biztosított nyugdíjazása előtt bekövetkezett halála esetén a kedvezményezett/örökös az egyéni díjtartalék teljes összegére legyen jogosult. A járadékszolgáltatás esetén – a járadék folyósításának megkezdése után- a biztosított halálakor a biztosító kifizeti a kedvezményezettnek/ örökösnek az egyéni díjtartalék fennmaradó részét. Az alapbiztosítási konstrukciónak kiegészítő védelemmel is elláthatónak kell lennie úgy, mint baleseti halál, baleseti rokkantság, baleseti eredetű műtéti terítés és baleseti eredetű kórházi napi térítés. A biztosítási alapú védelem egyéni és nem függ semmiféle „állami jóindulattól”. A munkavállalót megfosztani sem lehet tőle, ha a biztosítási esemény bekövetkezik a biztosítónak helyt kell állnia.

  1. Az állam szerepe

Az állam a foglalkoztatási és munkaegészségügyi intézményen keresztül, gondoskodik arról, – alkalmanként pályázatok és kedvezmények segítségével is -, hogy a munkáltatók mindent megtegyenek annak érdekében, hogy a feltárt egészségügyi kockázatok csökkenjenek az adott munkahelyen. Az állam szabályozási hatáskörében, adó és járulékmentesség biztosításával segíti elő a rehabilitációs rendszer működését. Ugyanez vonatkozik a munkavállaló védelmi alap illetve a biztosítás működtetésére is.

  1. február 17. VKF munkavállalói oldal

Segítségre van szükséged?

Irj nekünk, mi segítünk!

Média
megjelenések

Horváth Ibolya

Bizalmi aktivista

Azért léptem be a a KDFSZ családjába mert azt tapasztaltam, hogy új helyzet és új feladatok megoldása vár rám. A dolgok előtt szeretek járni azért, hogy irányítója, és ne követője legyek az életemmel kapcsolatos eseményeknek.

Sok mindent hallottam tapasztaltam és ezért kerestem meg a szakszervezetet.
Mindig azt vallottam nem szégyen kérdezni és pótolni azt amit nem tud az ember. Fontos lett számomra, hogy ismerjem a jogaimat és tudjam milyen lehetőségeim vannak.

A KDFSZben fantasztikus embereket ismerhettem meg.Büszke vagyok a kitartásukra és a munkájukra.Örülök hogy tagja lehetek a bizalmi csapatnak.Köszönöm, hogy ez a csapat segített kiállni magamért.

Szűcsné Tóth Erzsébet

Bizalmi aktivista

2010-óta vagyok tagja a KDFSZnek s egyben a sárbogárdi Tesco áruház helyi szakszervezeti képviselője. Azért lettem a szakszervezet tagja, mert mifelénk vidéken nem könnyű munkát találni és sokszor állított az élet kihívások elé.

Úgy éreztem fontos, hogy ezeknek a kihívásoknak a nyertese legyek és egy olyan csapathoz csatlakoztam akikről azt hallottam helytálnak a kihívások során. Nem csalódtam.

Háromgyerekes család anyaként felelősséggel tartozom a családomért. Számomra az egyik biztonságot a munkahelyem, az anyagi lehetőségek megteremtése jelenti. Ennek a biztonságnak a fenntartásában sokat segített nekem és a környezetemben lévő kollégáimnak is az elmúlt 10 évben a szakszervezet.

Lidvin Marianna

Bizalmi aktivista

Minden dolgozónak kellene tartoznia egy szervezethez, akik minden helyzetben ott állnak mellette.

Azért vagyok KDFSZ tag mert amikor szükségem volt rá akkor segítettek.

Szemenyei Anett

bizalmi aktivista

Az orosházi Tesco áruházban dolgozom 12 éve és 10 éve vagyok KDFSZ tag. Bizalmiként immár 5 éve tevékenykedem az áruházban és nagyon hálásak vagyunk a szakszervezetnek mert valódi érdek képviseletet biztosít a tagoknak.

Nem csalódtam bennük és biztos vagyok abban, hogy Te sem fogsz!
Csatlakozz te is !

Orosz Edina

Bizalmi aktivista

Azért lettem Kdfsz tag, mert egy olyan erős szervezet áll mögöttem amely mindig minden körülmények között képviseli az én és a kollégáim érdekekeit, tűzőn-vízen át.

Ez számomra megnyugtató.

Papp Erika

Bizalmi aktivista

 10 éve vagyok a szakszervezet tagja.

Azért lettem tag mert a szakszervezet akkor is segítettek amikor egy másik szakszervezet bizalmija voltam.

Bokros Nándor

Bizalmi aktivista, targoncás

Azért lettem KDFSZ tag, mert elegem lett abból, hogy a munkáltató kizsigereli az embert pici pénzért. Szeretném, hogy legyen egy szervezet mögöttem aki kiáll a munkavállalókért.

Turi Ferenc

Aktivista, kereskedelmi igazgató

Azért vagyok KDFSZ tag, mert 30 éves munkaviszonyom alatt, most jöttem rá arra, hogy nem csak kötelességeim de jogaim is vannak.

Találkoztam a szakszervezet képviselőivel és ők kérdezték meg tőlem először, hogy ismerem-e a jogaimat és élek-e azzal.
Rádöbbentem, hogy a mérleg nyelve akkor van egálban ha a jogok és kötelességek összhangban vannak egymással.
A munkavállalói jogok megismerése és betartatása elengedhetetlen a válós Érdekvédelemben!

Ebben az iszonyatos zűrzavaros Világban nélkülözhetetlen a munkavállalók számára egy biztos pont ami a munkavilágában a szakszervezet.


A szakszervezet segített abban, hogy ne csak kötelességeimet kérjék rajtam számon de a jogaimmal is élni tudjak.
Szakszervezet? KDFSZ! CSATLAKOZZ!

Kovács László

Bizalmi aktivista

Öt éve csatlakoztunk a szakszervezethez. Munkahelyünkön a gépkocsivezetők egy összetartó csapatot képez.

Éveken keresztül küzdöttünk különböző problémákkal több szervezetet is meg kerestünk és nem jártunk eredménnyel. Ezt követően továbbra is kerestük a lehetőséget és a gépkocsi vezetők világában egy másik vállalatnál dolgozó sofőr kollégák beszéltek arról, hogy a kdfsz milyen eredményeket ért el a számukra.

Így mi is meg kerestük a szakszervezetet. Elmondhatom amit éveken keresztül nem tudtunk megoldani azt a kdfsz felkészült szakmai csapatával nem könnyen de sikerült megoldani.


Kollégáink jelentős összegű jogos követelésükhöz jutottak hozzá.
Viták mindig vannak de ettől függetlenül a dolgozói többségének megelégedésére tudtunk jó eredményeket elérni. Erre számítok a jövőben is.

Tancsik Gábor

Biztonsági igazgató

Tekintettel az IHI Magyarország Zrt-nél bekövetkező igazgatóváltásra valamint a vezetési attitűd szignifikáns megváltozására, illetőleg a munkavállalókkal szembeni olykor igazságtalan és megkérdőjelezhető erkölcsi alapokon nyugvó bánásmódra, kollégáim érdekeinek képviselete érdekében hatékony megoldást kerestem a jogos érdekek szervezett érvényesítésére.

Fentiek okán választásom tüzetes kutatómunka után, emberi és szakmai oldalról is alaposan indokolva a KDFSZ-re esett.

A szakszervezethez 2020. márciusában csatlakoztam először 11 kollégámmal. A szakszervezeti alapszerv rendkívül népszerű lett és heteken belül létszámunk 20 főre növekedett ezzel meghaladva a munkavállalói összlétszám 10%-át.

A veszélyhelyzet kihirdetése, majd az ezt követően kialakult gazdasági környezet nem könnyítette meg a helyzetünket és bár az atmoszféra meglehetősen puskaporossá vált, a KDFSZ folyamatos támogatást és jogi képviseletet biztosított számunkra, amelynek eredményeként több kollégám sikeresen érvényesítette jogos érdekeit.

A szakszervezet rendkívül precíz, nagy tapasztalattal rendelkező és nem utolsó sorban megbízható jogászgárdával dolgozik, amelyből kiemelném Dr. Nyitrai Károlyt, aki e-mailen, telefonon és személyesen is számos alkalommal állt rendelkezésünkre – olykor hétvégén, vagy munkaidőn túl is – és képviselte érdekeinket a munkáltató előtt.

A szakszervezet elnökével hosszas beszélgetéseket folytattam, aki 12 éve eredményesen áll ki a munkavállalókért és nyugateurópai értékeket képvisel a szakszervezet vonatkozásában, továbbá a részletes tájékoztatást nyújtás mellett arra is időt szán, hogy megismerje a tagokat és személyes kapcsolatot alakítson ki velünk. Úgy gondolom, hogy a KDFSZ-ben dolgozók valós értékeken alapuló hivatásként élik meg feladatukat.

Hálás vagyok a KDFSZ-nek munkatársaik áldozatkész és támogató munkájáért és jószívvel ajánlom a szervezetet bármely magyar munkavállalónak, aki tisztánlátásra és ezáltal nagyobb biztonságra vágyik.

Tóth Sándor

gépkocsivezető

2013-ban csatlakoztunk a szakszervezethez. Hogy miért léptem be a K.D.F.SZ.-be?

Agresszív munkáltatóval szemben harcos szakszervezetre van szükség,a K.D.F.SZ-be ezt a harciasságot találtam meg.Mind ez mellet felkészülten s kompromisszum készen de megalkuvás nélkül képviseli a tagságába tartozó dolgozók érdekeit!

A szakszervezettel sikeres sztrájk tárgyalást folytattunk a gépkocsivezetők érdekében. Az üllői és bicskei kollégák olyan pluszt juttatásokat kaptak amit a tárgyalások előtt esélyük nem volt megkapni. Igaz a munkáltató a pozitív változásoknak semmi köze nincs a szakszervezetnek.

Péntekné Imre Zsuzsanna

Kereskedelmi eladó

2017-ben találkoztam a KDFSZ – el. Nehéz helyzetben voltam munkahelyi problémáim miatt.

Azonnal beléptem a csapatba miután hosszasan el beszélgettem a szakszervezet alelnökével. Mindenben segítettek, támogattak,bármikor számíthattam rájuk! Végig mellettem álltak és a problémákat közösen meg oldottuk!

Bármikor keresem a szakszervezetet mindig elérhetőek, foglalkoznak az ügyekkel és számíthattam,számíthatok rájuk! Jó közéjük tartozni. Köszönöm, hogy jól érzem magam, hogy itt vagyok.

Dr. Pál Péter

Rövíd alcím

Lorem ipsum dolor sit amet, constur ading elit. Nulla sit amet molestie nibh, vel suscipit felis.

Dr. Lajtai György

Rövíd alcím

Lorem ipsum dolor sit amet, constur ading elit. Nulla sit amet molestie nibh, vel suscipit felis.

Dr. Ikanov Gábor

Rövíd alcím

Lorem ipsum dolor sit amet, constur ading elit. Nulla sit amet molestie nibh, vel suscipit felis.

Dr. Nyitrai Károly​

Rövíd alcím

Lorem ipsum dolor sit amet, constur ading elit. Nulla sit amet molestie nibh, vel suscipit felis.

Bizalmi

Aktivistáink

Horváth Ibolya

Bizalmi aktivista

Szűcsné Tóth Erzsébet

Bizalmi aktivista

Lidvin Marianna

Bizalmi aktivista

Szemenyei Anett

Bizalmi aktivista

Orosz Edina

Bizalmi aktivista

Papp Erika

Bizalmi aktivista

Bokros Nándor

Bizalmi aktivista

Turi Ferenc

Kereskedelmi igazgató

Kovács László

Bizalmi aktivista

Tancsik Gábor

Biztonsági Igazgató

Tóth Sándor

Gépkocsivezető

Péntekné Imre Zsuzsanna

kereskedelmi eladó

Dr. Pál Péter

Ügyvéd

11 éve vagyok kapcsolatban a szakszervezettel.
Feladataim közé tartozott a szakszervezet tagjainak képviselete a polgári és munkaügyi perekben, fegyelmi eljárásokban, valamint szakmai érdekegyeztető fórumokon.

Az eredményes érdekérvényesítés érdekében a különböző fórumokon és bíróságok előtt képviselem az ügyfeleket, emellett szabályzatok véleményezésében és az ezzel kapcsolatos állásfoglalások elkészítésében is részt veszek.

Szakmai írások

GINOP-5.3.5-18-2018-00088

Magyar Érdekek Országos Egyesülete sikeresen lezárta GINOP-5.3.5-18-2018-00088 projektjét. A projekt szakmai tartalmának publikálása, bemutatása. A Magyar Érdekek Országos Egyesülete sikeresen megvalósította a GINOP-5.3.5-18-2018-00088 „A generációk

Tovább a cikkhez »

GINOP-5.3.5-18-2018-00081

Borsod-Abaúj-Zemplén megyei és Miskolc városi Munkástanácsok Szövetsége sikeresen lezárta GINOP-5.3.5-18-2018-00081 projektjét. A projekt szakmai tartalmának publikálása, bemutatása. A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei és Miskolc városi Munkástanácsok Szövetsége

Tovább a cikkhez »

Dr. Lajtai György

Okleveles közgazda

2010-től KDFSZ, szakértő (munkaügyi kapcsolatok, bértárgyalások, vállalatgazdasági, ágazati elemzések).

A KDFSZ számára egy évtizede készít szakmai elemzéseket amivel hozzájárul a munkáltatókkal folytatott szakmai egyeztetésekhez.

Dr. Lajtai György a KDFSZ elnökének személyes gazdasági tanácsadója.2

Szakmai írások

GINOP-5.3.5-18-2018-00088

Magyar Érdekek Országos Egyesülete sikeresen lezárta GINOP-5.3.5-18-2018-00088 projektjét. A projekt szakmai tartalmának publikálása, bemutatása. A Magyar Érdekek Országos Egyesülete sikeresen megvalósította a GINOP-5.3.5-18-2018-00088 „A generációk

Tovább a cikkhez »

GINOP-5.3.5-18-2018-00081

Borsod-Abaúj-Zemplén megyei és Miskolc városi Munkástanácsok Szövetsége sikeresen lezárta GINOP-5.3.5-18-2018-00081 projektjét. A projekt szakmai tartalmának publikálása, bemutatása. A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei és Miskolc városi Munkástanácsok Szövetsége

Tovább a cikkhez »

Dr. Ikanov Gábor

Ügyvéd

Több, mint 10 éve látom el a szakszervezet tagjainak jogi képviseletét, jellemzően munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések utáni kártérítési eljárásokban.

A szakszervezettel közösen több száz munkavállalónak rendeztük a kártérítési ügyeit, ha Önnek is segítségre van szüksége, forduljon hozzánk bizalommal.

Szakmai írások

GINOP-5.3.5-18-2018-00088

Magyar Érdekek Országos Egyesülete sikeresen lezárta GINOP-5.3.5-18-2018-00088 projektjét. A projekt szakmai tartalmának publikálása, bemutatása. A Magyar Érdekek Országos Egyesülete sikeresen megvalósította a GINOP-5.3.5-18-2018-00088 „A generációk

Tovább a cikkhez »

GINOP-5.3.5-18-2018-00081

Borsod-Abaúj-Zemplén megyei és Miskolc városi Munkástanácsok Szövetsége sikeresen lezárta GINOP-5.3.5-18-2018-00081 projektjét. A projekt szakmai tartalmának publikálása, bemutatása. A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei és Miskolc városi Munkástanácsok Szövetsége

Tovább a cikkhez »

Bubenkó Csaba

elnök

Közéleti tevékenységemet 1994-ben kezdtem. Munkám során a hátrányos helyzetű, sokszor kiszolgáltatott és megkülönböztetett emberek érdekében léptem fel. Az elmúlt 26 évben sok tapasztalatot szereztem. Fontosnak tartom az összefogást, a kitartást és a félelemmel való megküzdést.

Sokszor láttam reménytelennek tűnő helyzetben lévő, elkeseredett embereket, és azt tapasztaltam, hogy a hit reményt ad minden embernek. Ha hitelesen képviseljük azokat az ügyeket, amik nagy kihívás elé állítanak, mindig van esély egy szebb és jobb cél elérésére.

Ne féljetek, a megoldás kulcsa mindig ott van minden ember kezében! Cselekedj, és bízz bennünk, mi mindig ott állunk MELLETTED, amikor a szükség úgy követeli tőlünk!

Feldolgozó ipar

Nyugat-Európából Magyarországra települt, hazánkban jól ismert termékek feldolgozásával foglalkozó vállalat munkavállalói fordultak a szakszervezethez.

Az évek óta tartó problémára nem sikerült megoldást találni. A vállalati érdekképviselet konfrontációmentes, simulékony hozzáállása a munkáltatóhoz vezetett el odáig, hogy a munkavállalók saját szakszervezetet alapítsanak. Úgy érezték, szükség van a biztonságra, és egy megbízható csapatra, amely kiáll mellettük és segíti a munkájukat.

A kétkezi munkások összefogtak, hogy maguk tárgyaljanak saját ügyükről, és szembesítsék a munkáltatót a problémákkal.

A szakszervezetről a sajtóban hallottak, olvasták, hogy más vállalatnál hasonló problémák megoldásában eredményt ért el. Így kezdte el munkáját a feldolgozóiparban a szakszervezet.

Buri Zsolt

Alelnök

2009-től tagja a KDFSZ-nek.

Hiszek az összefogásban, a szolidaritás erejében. Hiszem azt, hogy a munkavállalóknak össze kell fogniuk azért, hogy ebben a kizsákmányoló világban a saját érdekérvényesítésüket meg tudják valósítani.

Én azért csatlakoztam a KDFSZ-hez, mert a kereskedelemben csak a KDFSZ képviseli ezeket az értékeket!

Bokor Gabriella

alelnök

A szakszervezet alapítójaként veszek részt az érdekvédelmi munkában.A napi munkám során elkötelezetten képviselem minden hozzánk csatlakozott munkavállaló érdekét.
A napi operatív feladatok ellátása mellett szervezési feladatokat is ellátok.

Személyes jelenlétemmel biztosítom a munkavállalókat a szakszervezet munkavállalók iránti elkötelezettségéről.

Hiszek a közösség erejében, és tudom, hogy közös összefogással biztosítani tudjuk a munkavállalók védelmét a munkahelyeken.

Bobál Gábor Ferenc

Okl. Gépészmérnök, munkavédelmi szakmérnök

Bobál Gábor Ferenc Okl. gépészmérnök, munkavédelmi szakmérnök
munkabiztonsági szakértő, igazsági szakértő
Szaktudásom és a több évtizedes szakértői munkám során sok tapasztalatot szereztem. Ezt a tudást és tapasztalatot felhasználom akkor is, amikor a szakszervezetek megbízásából szakértői munkát végzek.

Több éve dolgozom szakértőként a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének.
A munkavédelem, munkabiztonság területén segítem a szakszervezet szakmai munkáját.

Végzettségek:

1. Stromfeld Aurél Gépipari és Gépgyártás-technológiai Szakközépiskola
1976-1980 Gépgyártás-technológus
2. Nehézipari Műszaki Egyetem Gépészmérnöki Kar Termelési Rendszer Szak
1982-1987 Okleveles gépészmérnök
3. Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Posztgraduális Kar
1991-1993 Okleveles Ipari Szakirányú Közgazdasági Szakokleveles Mérnök
4. Rendőrtiszti Főiskola Bűnügyi Szak
1995-1996
5. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Országos Munkavédelmi Képző és Továbbképző Intézet
2002-2005 Okleveles Egyetemi Munkavédelmi Szakos Szakmérnök
2011-től a Nógrád Megyei Mérnöki Kamaránál az alábbi területeken szerzett munkabiztonsági szakértői jogosultságot.
2016-ban ezek a területek az „MB17-SZ-Növénytermesztés technológiája és eszközeinek biztonsága” területével kerültek kiegészítésre.
Munkabiztonsági szakértői jogosultságok:
Mb1-SZ – Állattenyésztés technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb2-SZ – Anyagmozgatás technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb3-SZ – Bányászati tevékenység technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb4-SZ – Egészségügyi tevékenység technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb5-SZ – Emelőgép technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb7-SZ – Építőipari kivitelezés technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb8-SZ – Erdőgazdálkodás technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb9-SZ – Feldolgozóipari tevékenység technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb10-SZ – Fűtés, szellőzés technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb11-SZ – Hírközlés és elektronika technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb12-SZ – Hulladékkezelés technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb13-SZ – Ipari alpintechnika technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb14-SZ – Kereskedelmi és vendéglátó-ipari tevékenység technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb15-SZ – Munkahelyi zaj és rezgés elleni védelem
MB17-SZ – Növénytermesztés technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb19-SZ – Szállítás technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb20-SZ – Tárolás, raktározás technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb21-SZ – Világítástechnika
Mb22-SZ – Vízgazdálkodás technológiája és eszközeinek biztonsága
Mb24-SZ – Üzem- és munkaszervezés
Mb25-SZ – Munkavédelem gazdasági elemzése

Főbb tevékenységi körök a munkavédelem területén:

• a vállalkozás területén a munkavédelmi előírások betartásának figyelemmel kisérése
• a kockázatértékelések (épület, kémiai, munkakör, gépek, berendezések szintjén), munkavédelmi szabályzatok (munkakörökre vonatkozó orvosi vizsgálatok rendjének stb.) elkészítése
• a munkahely, létesítmény, technológia tervezése, kivitelezése, használatba vétele és üzemeltetése, továbbá munkaeszközök, anyagok és energia előállítása, gyártása, tárolása, mozgatása, szállítása, felhasználása, forgalmazása során az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés feltételeinek ellenőrzése, felügyelete, az ezzel kapcsolatos és indokolt rendszabályok kidolgozása, azok betartásának ellenőrzése
• a veszélyes létesítmények, munkahelyek, munkaeszközök, technológiák üzemeltetésének, írásban történő elrendelésének előkészítése, az ezzel kapcsolatos előzetes felmérések, szakértői vizsgálatok elvégzése.
• a veszélyes gépek üzembe helyezése, időszakos felülvizsgálatának elvégzése
• a biztonságos műszaki állapot megőrzése érdekében az időszakos biztonsági felülvizsgálat alá eső eszközök, technológiák felülvizsgálatának megszervezése, elkészítése és koordinálása
• a munkavállalók részére a munkavédelmi törvényben előírt, a munkahely jellegének megfelelő öltözködési, tisztálkodási, étkezési, pihenési és munkahigiénés szabályok betartásának ellenőrzése
• a munkahelyeken alkalmazott egyéni és kollektív védőeszközök állapotának, azok használatának ellenőrzése
• az előzetes, időszakos, soron kívüli és záró orvosi vizsgálatok elvégzésének figyelemmel kísérése
• a vállalkozás teljes területén a munkabalesetek kivizsgálása, helyszíni szemle készítése az ezzel kapcsolatos jegyzőkönyvek, naplók, egyéb előírt nyilvántartások, okmányok vezetése, bizonyítási kísérlet lefolytatása
• az előzetes, az ismétlő és a rendkívüli munkavédelmi oktatások szervezése, megtartása, szabályos dokumentálása az oktatott anyag elsajátítási fokának felmérése
• kisgépek kezelőinek vizsgáztatása az adott eszközök kezeléséből
• részvétel a munkavédelmi hatóság ellenőrzésein, az esetlegesen felmerülő hiányosságok kiküszöbölését szolgáló intézkedési terv kidolgozása
• a munkavédelemmel kapcsolatos jogszabályi változások figyelemmel kísérése, ezzel kapcsolatban komplex javaslatcsomag kidolgozása a balesetek megelőzésére, a munkavédelmi ellenőrzések, szemlék megtartására.
• képviselet a munkavédelmi hatóság és az OEP felé munkabalesetek esetén, illetve megtérítési eljárás esetén, a szükséges dokumentáció elkészítése, ehhez kapcsolódóan bírósági szakban történő részvétel
• szakértői anyagok készítése, szükség szerint bizonyítási kísérlet lefolytatásával
• hatóságok, magánszemélyek, gazdasági szervezetek részére szakértés, tanácsadás
• OKJ-s és iskolarendszerű oktatások
• gyárak, üzemek bontásának koordinálása
• építőipari kivitelezések koordinálása
• veszélyes anyagok (azbeszt tartalmú pala) bontásának megtervezése, koordinálása
Szakértői jogosultságok:
• Anyagmozgatás technológiája és eszközeinek biztonsága
• Emelőgép technológiája és eszközeinek biztonsága
• Építőipari kivitelezés technológiája és eszközeinek biztonsága
• Erdőgazdálkodás technológiája és eszközeinek biztonsága
• Feldolgozóipari tevékenység technológiája és eszközeinek biztonsága
• Hulladékkezelés technológiája és eszközeinek biztonsága
• Szállítás technológiája és eszközeinek biztonsága
• Tárolás raktározás technológiája és eszközeinek biztonsága
• Üzem- és munkaszervezés

A munkabiztonsági szakértői jogosultságok a Magyar Mérnöki Kamara névjegyzékében, illetve az igazságügyi szakértői jogosultságok a Magyar Igazságügyi Szakértői Kamara névjegyzékében megtalálhatóak.

Dr. Imre András

Ügyvéd

Dr. Imre András ügyvéd

Szakterület
Elsődleges szakmai tevékenységi körébe tartozó területek:
Hitelintézeti jog
Csőd- és felszámolási jog
Végrehajtási jog
Tőkebefektetési jog
Hitel-, kölcsön- és lízingszerződések joganyaga
Értékpapírjog
Váltójog
Társasági jog
Gazdasági társaságok üzleti döntéseinek folyamatos segítése
Ügyvédi megbízásainak sokszínűsége és a fentebb felsorolt jogterületek más szabályozási területekkel való szoros összefonódásának köszönhetően aktívan foglalkozik:
Ingatlanjoggal
Adójoggal
Versenyjoggal
Nemzetközi kereskedelmi joggal
Gazdasági büntetőjoggal
Családjoggal

Tanulmányok
2014 – 2015 KPMG Academy – Pénz- és tőkepiaci mesterkurzus
1992 – Jogi szakvizsga (jeles eredménnyel)
1985 – 1989 – József Attila Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar („Summa cum laude” minősítés)
Egyetemi tanulmányai alatt több alkalommal köztársasági ösztöndíjas
Karrier
2013-tól napjainkig: Pénz- és Tőkepiaci Állandó Választottbíróság választottbírája
1993-tól önálló ügyvédi irodájában, kizárólag ügyvédi tevékenységet folytat
1992 – 1993 Szegedi 6. sz. Ügyvédi Iroda, amely az egyetemi oktatók irodája volt
1989 – 1993 Szegedi József Attila Tudományegyetem Polgári Jogi és Polgári Eljárásjogi Tanszék tanársegédje
1987 – 1989 Szegedi József Attila Tudományegyetem Polgári Jogi és Polgári Eljárásjogi Tanszék demonstrátora
Speciális szakmai tapasztalata és kiemelt megbízásai
2013-tól napjainkig: Magyarország egyik legnagyobb mezőgazdasági cégének jogi képviselete
2013-tól napjainkig: Pénz- és Tőkepiaci Állandó Választottbíróság választottbírája
2012-től Tőkefinanszírozással kapcsolatos jogi tanácsadás egy magyar bank számára
2012-től napjainkig: Magyarország egyik piacvezető kereskedelmi bankcsoportja és a hozzá kapcsolódó cégek számára lát el jogi képviseletet
2008 – 2014 A Magyar Bankszövetség work-out munkacsoportjának tagja
2002 – Magyar Geotermális Egyesület támogatója és szakértője
2000 – 2008 A hazai bankszektor egyik meghatározó tagjának lakossági work-out ügyvédje, majd 2008 és 2012 között ugyanezen kereskedelmi bank vállalati work-out ügyvédje
1995 – 2011 Az egyik legjelentősebb magyar kereskedelmi bank Dél-Alföldi Régiójának megbízott jogi képviselője
Tudományos tevékenysége
Rendszeresen tart előadásokat és csődeljárással, felszámolási eljárással, végrehajtással kapcsolatos továbbképzéseket, szakmai fórumokat.
Megbízói felkérésére rendszeresen tart vállalati képzéseket és tanfolyamokat.
A Bankszövetség megbízásából tevékeny szerepet vállalt a csődtörvény 2009. évi módosításának kodifikációjában, amelyért a Magyar Bankszövetség Elnöksége „a magyar banki közösség érdekében végzett tevékenység” emléklappal jutalmazta.

Nyelvismerete
Angol
Cím: 1137 Budapest,
Szent István krt. 18. II.em./13.
Telefon:
Tel: +36-1-789-3773
Fax: +36-1-780-9637
HÉTKÖZNAP: 08:00 – 18:00
HÉTVÉGE: ZÁRVA

Kereskedelem

2008. augusztus 15-től vagyunk jelen a kereskedelemben, munkánk során több ezer család anyagi boldogulásához járultunk hozzá. Tevékenységünket a tisztességes megélhetés, a munkavállalói jogok érvényesítése és a korrekt elszámolás érdekében végezzük.

A munkavállalókat érő anyagi hátránnyal, egészségvédelemmel, munkabiztonsággal, egészségkárosodással, üzemi balesetekkel, kártérítési ügyekkel kapcsolatban vállaltunk, vállalunk komoly feladatokat.

Fűződnek nevünkhöz 10 millió forintos esetek, de láttuk már el több 100 millió forintos nagyságrendű munkajogi ügyek és kártérítések jogi képviseletét is. Eredményeink hitelességét igazolja a témával kapcsolatban megjelent TV-, rádió- és újsághírek tömkelege.
Bátran keresse dr. Nyitrai Károly, dr. Ikanov Gábor, dr. Pál Péter, dr. Imre András ügyvédeket.

Logisztika

5 éve vagyunk jelen a logisztika területén. Csapatunkat egy nemzetközi hálózat magyarországi vállalatánál dolgozó gépkocsivezetők keresték meg.

Alapvető probléma a munkajog területén volt, az alábbi kérdéskörökben: munkába járás kezdete, vége, munkaidő beosztása, túlóra, műszakpótlék, rendelkezésre állás, sofőrökre vonatkozó kötelező pihenőidő betartása, telephelyen végezett munkavégzés, tachográf kártya használata stb. kérdéskörökben merült fel.

A munkavállalók összefogásának köszönhetően az egy évig tartó egyeztetés során, a dokumentációk feltárása, az információk összegyűjtése, jogi elemzések, felszólító levelek, kereseti levelek elkészítést követően sikerült a munkavállalók által jóváhagyott korrekt megállapodást megkötni a munkáltatóval, ami egyénenként – a munkáltatónál eltöltött évek figyelembevétele mellett – a több százezer forinttól a többmilliós nagyságrendű kifizetésekig terjedt.

Eredményes tárgyalásokat követően sikerült kollektív szerződést kötnünk, amelynek a tartalmát minden dolgozóval ismertettük az aláírás előtt, és szavazásra bocsájtottuk. A kollektív szerződést dolgozói fórumokon megvitattuk; elfogadását a dolgozók 90%-ban támogatták.

A témával kapcsolatban bátran keresse oldalunkon dr. Nyitrai Károly, dr. Ikanov Gábor, dr. Pál Péter és dr. Imre András ügyvédeket.

Szálloda ipar

A munkavállalókkal szembeni, olykor igazságtalan és megkérdőjelezhető erkölcsi alapokon nyugvó bánásmód miatt a kollégák érdekeinek képviseletére, hatékony megoldáskeresésre és a jogos érdekek szervezett érvényesítésére volt szüksége az ágazatban dolgozó munkavállalóknak, ezért keresték meg a KDFSZ-t.

A szakszervezethez 2020 márciusában csatlakozott először 11, szállodaiparban dolgozó kolléga. A szakszervezeti alapszerv rendkívül népszerű lett, és heteken belül létszámuk 20 főre növekedett, meghaladva ezzel a munkavállalói összlétszám 10%-át. Ez az jelenti, hogy a számok alapján elértük a reprezentatív küszöböt, meghaladtuk a vállalatnál dolgozók létszámának 10%-át.

A tagok folyamatos támogatást és jogi képviseletet igényeltek, és a szakszervezet ezt biztosította számukra. Ennek köszönhetően több munkavállaló sikeresen érvényesítette jogos érdekeit.
Témában keresse: Dr. Nyitrai Károly ügyvédet

Dr. Nyitrai Károly

Ügyvéd

Ügyvédjelöltként 2003 és 2006 között dr. Papp Endre ügyvéd irodájában kezdtem el munkajoggal foglalkozni, és principálisomtól rengeteget tanultam az ügyvédi hivatásról.

2007-től egyéni ügyvédként, 2016 januárjától a Dr. Nyitrai Károly Ügyvédi Iroda tulajdonosaként főleg munkajoggal, ezen kívül polgári joggal és társasági joggal foglalkozom.
Pályafutásom kezdete óta képviselek munkavállalókat és szakszervezeteket egyaránt. Az első jelentős munkaügyi pereket az akkor még önkormányzati fenntartású közoktatási intézmények pedagógusainak, valamint a Nitrogénművek Zrt. alkalmazásában álló munkavállalók képviseletében láttam el.

2009 óta folyamatos az együttműködésem a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetével. Hamar kiderült, hogy a szakszervezet érdekképviseletről alkotott filozófiája és a munkajoggal kapcsolatos nézeteim igen hatékony alapot szolgáltatnak a munkavállalói jogok állhatatos képviseletéhez.

Ennek eredményeként közös sikerként könyvelhető el többek között a karbantartó munkavállalók készenléti díjának, a gépkocsivezető munkavállalók rendelkezésre állási díjának és a korábbról elmaradt egyéb pótlékainak rendezése, a szakszervezeti tisztségviselők állásba történő visszahelyezése, a pénztáros munkakörű munkavállalók visszamenőleges, részleges anyagi rendezése, valamint több sikeres bértárgyalás, illetve végső esetben országos hatókörű vagy részleges sztrájk lebonyolítása.

A szakszervezet, illetve a munkavállalók képviselete mellett 2012 óta munkaügyi auditok lebonyolításával is foglalkozom, ebben a tevékenységemben az a célom, hogy olyan munkajogi struktúrákat alakítsak ki az egyes munkáltatóknál, ami a hatékony működés mellett a munkavállalókat és a munkáltatót is a partneri együttműködésre sarkallja.

Az ügyvédi tevékenységem mellett házas emberként és két gyermek édesapjaként szerencsésnek érzem magam, amiért családom tolerálja a munkámmal együtt járó jelentős munkaterhet.

Szakmai írások

GINOP-5.3.5-18-2018-00088

Magyar Érdekek Országos Egyesülete sikeresen lezárta GINOP-5.3.5-18-2018-00088 projektjét. A projekt szakmai tartalmának publikálása, bemutatása. A Magyar Érdekek Országos Egyesülete sikeresen megvalósította a GINOP-5.3.5-18-2018-00088 „A generációk

Tovább a cikkhez »

GINOP-5.3.5-18-2018-00081

Borsod-Abaúj-Zemplén megyei és Miskolc városi Munkástanácsok Szövetsége sikeresen lezárta GINOP-5.3.5-18-2018-00081 projektjét. A projekt szakmai tartalmának publikálása, bemutatása. A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei és Miskolc városi Munkástanácsok Szövetsége

Tovább a cikkhez »